Drevet af ét formål

Hos Daxiomatic har vi ét overordnet formål: At gøre alle AX-kunder glade!

Det kan lyde banalt, men det synes vi slet ikke, det er. Tværtimod. I 2010 stiftede vi Daxiomatic som en modreaktion på et grådigt ERP-marked, der på det tidspunkt handlede mere om kvantitet end kvalitet. På branchens vegne var vi flove over, at mange var underlagt leverandørens nåde og jagt på profit. Kuldsejlede ERP-projekter var mere normen end undtagelsen.

Vores ønske om at bringe værdighed tilbage i branchen og skabe reel og mærkbar værdi for vores kunder er afsættet for vores formål: At gøre alle AX-kunder glade!

Klarsyn gør det ikke alene, så hvad betyder vores formål i hverdagen?

Vi har viljen og modet til at gå hele vejen. Vi har reelt hånden på kogepladen for vores kunder. At vores formål er det, vi navigerer efter, oplever du i måden, vi prioriterer opgaver, handler i hverdagen og tænker forretning.

success
Måden vi prioriterer opgaver: Værdi for kunden er vigtigst
Vores kunder skal opleve, at de får mere, end de betaler for. Den tilgang har betydning for, hvilke projekter vi siger ja til - og hvornår vi takker nej. Vi byder kun på en opgave, hvis vi ved, at vi kan gøre en afgørende vigtig forskel og skabe værdi. Ellers lader vi hellere andre tage opgaven.
stopwatch
Måden vi handler i hverdagen: Kunden har ikke altid ret
Når vi siger, at vi vil gøre alle AX-kunder glade, så handler det ikke om at efterkomme alle ønsker og tale kunden efter munden. Tværtimod. Vi siger det højt, hvis projektet tager en drejning, der spænder ben for værdiskabelsen. Siger vi intet, og udebliver værdien, er fejlen vores.
repeat
Måden vi tænker forretning: Vi er ikke drevet af profit
Du får det, du måler. Derfor måler vi ikke indtjeningsgrad eller faktureret tid, for det vil skubbe vores målsætning om glade AX-kunder i baggrunden. Vi måler vores succes i, hvor vellykkede vores projekter er. Økonomien skal være bæredygtig, men vores møntenhed er værdi.

    Værdi for kunden er vigtigere end indtjening på projektet!

    Arbejdsglæde og værdiskabelse for kunderne er det, der fylder i hverdagen. Jeg har friheden til at planlægge min egen arbejdsdag, påvirke organisationen og de projekter, jeg er involveret i. Jeg er forpligtet over for mig selv, mine kollegaer og mine kunder og ikke tal i et regneark. Det værdsætter jeg virkelig.

    Jonas Asker Boye

    - Daxiomatic

Målet er klart. Vejen dertil er dynamisk

Vi er urokkeligt tro mod vores formål. Det har vi været, siden vi startede. Derfor følger vi heller ikke en snorlige vækstkurve – og den interesserer os faktisk heller ikke. Det er vores kunders succes, vi er optagede af.

Vi vil det gode, og vi tror på det gode, men vi er ikke naive. Glade AX-kunder forudsætter selvfølgelig, at vi også er her i morgen, og at vi selv er glade, når vi går på arbejde. Derfor er arbejdsglæde og en bæredygtig økonomi også vigtige navigationspunkter for os.

Vi samarbejder med

Vi er anderledes. Vil du vide hvorfor?

Der ligger mange tanker bag måden, vi driver forretning. Jesper får ofte spørgsmål om, hvordan det med selvledelse og formålsdrevet ledelse fungerer i praksis. Ring til ham, hvis vi også har vækket din nysgerrighed!

formaal